Istnieje wiele plusów kupowania cukierków reklamy, jednakże są także minusy. Podstawowym minusem i kupowania jest to, iż de facto tylko połowa z poczęstowanych osób je chce zejść. Pozostali tylko zwracają uwagę na logo i odchodzą. Tym samym, nasz główny cel, czyli promocja poprzez częstowanie cukierkami nie do końca wypali. Samo poczęstowanie z pewnością nie ma takiego efektu jak wręczenie cukierka. Niestety, ale słodycze reklamowe mają swoje minusy, dla których należy także ich koszt. Tym samym, trzeba liczyć że za 100 cukierków będziemy musieli zapłacić około 100zł. Jest to dość sporo, gdy weźmiemy pod uwagę koszta, jakie mogą być związane z kupieniem cukierków osobno. Warto też wziąć pod uwagę, jaka jest szansa na zawarcie umowy, gdy te 100 osób zje ten cukierek. Także niewielka, gdyż większość osób po prostu się nimi częstuje, jednakże nie wpływa to w żaden sposób na podejmowane decyzje. Sama marka może być w ten sposób lepiej zareklamowana, ale warto się zastanowić co przyniesie lepszy efekt- czy będzie to tylko i wyłącznie baner, który dociera dziennie do 1000-5000 osób. Czy też rozdanie 100 cukierków dla 100 osób za tą samą kwotę. Odpowiedź nasuwa się sama i nie trzeba jej w tym wypadku szerzej uzasadniać. Moim zdaniem, słodycze reklamowe są skuteczną formą, ale tylko, wtedy gdy mamy bardzo wąski zakres potencjalnie zainteresowanych osób np.: pompy ciepłownicze etc. Istnieje wiele specjalistycznych zagadnień, które w odpowiedni sposób przedstawione mogą pomóc nam w prezentacji wszystkich z tym związanych zagadnień. Niestety, ale wciąż powstają problemy, gdy idzie o ocenę ryzyka kupna cukierków do reklamy. Słodycze reklamowe nie są dość często stosowaną techniką, wobec czego często powstają problemy z odpowiednim dobraniem ich ilości do danej imprezy, a także czy w ogóle je stosować. Agencje reklamowe nie mają w tych sprawach doświadczenia, wobec czego przeważnie trzeba się kierować intuicyjnie.